Monday, March 19, 2018

Wiang Pa Pao Kids Yoga

从2012开始接触儿童瑜伽至今,办了不少大大小小的”玩”瑜伽工作坊。今回可是第一次在国外,非常偶然的机缘,办了一场玩瑜伽!

偷偷告诉你们……我可有些緊张,最主要的是言语不通!加上我完全没有任何凖備!庆幸我有带了急救花精来平复一下情绪。其实呀这就是我給自己的压力,要求完美,真的很高兴从这事件让我更加的了解我自己。(請关注下一个有关巴哈花精的分享。)

整个活动过程都非常的欢乐,言语不通,没关系。我们用着肢体语言,用着心来溝通,那种感觉无法形容!让我想起唐老师的话”处处都有爱”。 好感动……

虽然我们只能相处那短短的几个小时,可以理解每一位孩子都喜欢得到关心、鼓励和赞美!这可提高自信心,相信自己是可以的,堅持做到自己最棒的!

通过这一次的分享,希望种下了一个愛瑜伽的种子,让这个感觉一直陪伴着你们。记得从中学到好的价值观(相亲相愛、感恩的心、尊重、乐于助人、礼让、不伤害他人等等)

其待下一次我们能再相见,我一定会好好的準備-可以加入讲故事及瑜伽按摩的环节吧。

愛你们哦♥️

  

It has been a great experience to conduct this ad hoc 'Play Yoga' @ Wiang Pa Pao, Chiang Rai last week. My 1st overseas 'Play class'.

Thanks to the Bach Rescue Remedy which I have brought along, it help me calm my nervous emotion, at the same time, I have a good realization 'the high expectation and perfectionist' characters in me; something that I will have to work on to restore the balance!
(I will share more about Bach Remedies soon.)

Despite the language barrier, we were able to communicate via the body gestures, most important I knew I was there whole hearted and the kids must have felt me too. I remembered once my teacher mentioned 'everywhere is love, love is everywhere'. So touching! 

Through this play, I hope I have planted a good seed where the kids will remember the feeling and the values of love they have learnt from this session. 

I look forward to go back and meet up with the kids again with 'story telling' and 'yoga massage'. 

Love You All ♥


No comments:

Post a Comment

做个冻龄的芳疗师

  生活中有起有落,有时候阳光普照,有时候大雨倾盆,但是只有在经历过阳光风雨之后才会有彩虹 守护着自己的健康,做自己人生的主人!我选择BLOOM 胶原蛋白,由里到外的调理。你想知道如何冻龄吗?来问我。 #身心灵 #正能量 #芳疗收 #冻龄的秘密