Sunday, April 07, 2013

我与唐睿谦老师 2。

刚刚參加了唐老师3月份在吉隆坡的特殊家长及创意故事工作坊,只感叹时间太短了,老师有太多"法宝"可以分享!

Welcome back Teacher Tang, you always have lot of creative ideas and we all love you so much. I wish next time you will spend longer time in KL.

在写这一段心声分享时,也再次温习老师教的教材及我的笔记,很高兴我都有好好的运用着所学过的。

I was glad I have put in practice what I have learnt since Teacher last visit in Aug 2012. I still kept my notes handy as well as the books I bought from the workshop.

曾经有位老师这样分享过"既使只是重复的使用同一个法式就可让学生受益,那就请堅持下去." 这让我深深的感应到,一个人不必学太多,因为学而不用,等于零!对吗?

I could never forget one master commented 'even you only have learnt one technique and that was helpful, continue to share it'. Sharing is loving!!

除了老师的创意讲故事以外,按摩几乎是我最喜欢的活动⋯按摩可让学生短时间內静下来、又可以促进亲子关系(別忘了既使孩子已经上了初中,他们都很渴望被爸爸妈妈安抚的感觉。还记得我与唐老师1的分享中,我提及这套按摩也適合我们的伴侣.)

Apart from the creative story telling, yoga massage was something I will not miss. There were lot of benefits including calmed the kids as well as improved bonding. You could apply this technique to kids at all age. (I shared this before yoga massage also very therapeutic and could be used on your partner too.)

看看以下的畫,我与一名5岁小孩一同完成!这小男孩在此之前还告诉我他不会畫畫呢!我只是通过简短的呼吸、动物瑜伽游戏再按摩,小孩在很信任、有安全感的情况下,用了大约20分钟一半小时完成这美丽的mandala. 他还在右上边写上大名呢。

Please take a moment to enjoy the drawing below (master piece by a 5 years old boy and myself). This little boy told me he didn't know how to draw initially but through a short breathing, animal yoga play time then massage - I could feel the calmness and peacefulness at the end of the massage. It took  us around 20-30 minutes to complete this mandala and he also signed his name at the top right corner :)



以下的图片又是什么呢?我姪儿、姪女教我做手工。在任何时侯都别低估小孩的创意,多赞美、鼓励,你会发觉他们是好棒的。

Never underestimate the creativity of your kids, I have so much to learn from them. Always uplift them and you will be impressed with their works.

Bottom: use of coins to draw flower tree then adding the love values ^-^

接下来,我又开始画mandala, 姪女建议用水彩,姪儿说用彩色笔。姐弟倆更提议加一些汽球及心型球在mandala 外边。最後,我引导他们加入了一些正面的句子。这就是我们的傑作。

有没有想过,通过这45分钟的画画,孩子也静了下来,我们也可趁此时加以一些价值观等等。这一切是那么的自然及不须太多的凖備及材料。
 
Mandala drawing was one of my favourite and you could do it at your own or group. I let the kids decided whether water paint or colour pencil. They even suggested more shapes outside the mandala. Before finishing the master piece, I guided them to put down some positives words.
 
You could easily enjoy the 45 minutes Quite Time as kids were so focus and concentrating in the drawing and colouring. You could also easily plant the good values and they will listen to you.
 
Practice this anytime, anywhere, you didn't need lot of tools and just go with the flow.....enjoy



 
Namaste.

No comments:

Post a Comment

做个冻龄的芳疗师

  生活中有起有落,有时候阳光普照,有时候大雨倾盆,但是只有在经历过阳光风雨之后才会有彩虹 守护着自己的健康,做自己人生的主人!我选择BLOOM 胶原蛋白,由里到外的调理。你想知道如何冻龄吗?来问我。 #身心灵 #正能量 #芳疗收 #冻龄的秘密